etiquette

Trainingen & Workshops

overzicht

Etiquette à la carte verzorgt etiquette trainingen & workshops over omgangsvormen op zakelijk gebied en in de privésfeer. Als u weet hoe het hoort, voelt u zich goed en zelfverzekerd. En als u zich zelfverzekerd voelt, straalt u dat ook uit. U kunt zich concentreren op het gesprek en dat geeft andere mensen weer een gevoel van deskundigheid en vertrouwen. U laat merken dat u weet waar u over praat. Zo maakt u op mensen een hoffelijke, charmante en professionele indruk.

Zakelijke etiquette

Zakelijke etiquette speelt een essentiële rol in het bedrijfsleven. Het is niet alleen belangrijk om een opdrachtgever “binnen te halen” maar ook om hem of haar te behouden.

Diversiquette

Met de cursus Diversiquette wordt u zich bewust van culturele verschillen en leert u omgaan met mensen met een andere achtergrond, in het dagelijks leven maar bijvoorbeeld ook bij internationaal solliciteren en zakendoen.

Horeca etiquette en gastvrijheid

Gastvrijheid betekent op zakelijk gebied een dienstbare instelling. Je doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. In de horeca spreekt men niet van klanten maar van gasten. Gastvrijheid is het voornaamste product in de horeca.

Etiquette, heden en verleden van tafelmanieren

Geen tv, geen computer en geen telefoon in huis. Wat moet je dan? Juist, regelmatig een feestje geven en uitgebreid tafelen! Aan het eind van de 16e eeuw was er al sprake van tafelmanieren, al waren deze in onze ogen nog vrij primitief.

Team Building

Zware tijden? Oneindig veel kansen! De training “Team Building” is gericht op het verbeteren van het functioneren van uw team en u als manager. Concurrentie is er altijd. Het alternatief is dat je je richt op innovatie.

Studenten etiquette

Zakelijke etiquette en omgangsvormen. Bij het lezen van deze termen denken velen nog steeds aan oubollige en stoffige boeken, vol bekrompen regeltjes die stellen wat is toegelaten en wat omgekeerd dus not done is.

Internationaal zaken doen

We reizen steeds vaker en verder naar andere landen en continenten. We verleggen onze grenzen en gaan op zoek naar nieuwe internationale (zakelijke) contacten. Dat betekent dat mensen van verschillende nationaliteiten met elkaar samen moeten werken. Dan heb je niet alleen te maken met verschillen tussen personen en culturen.

(Internationaal) solliciteren

Om een goede indruk te maken tijdens een sollicitatie, moet u meer meebrengen dan diploma’s en werkervaring. De eerste indruk die u maakt is belangrijk, en uw tijd is beperkt. Ook internationaal solliciteren komt in deze cursus aan bod.

Etiquette@Work (voor expats)

Etiquette@Work is het boek waarin in negen hoofdstukken de eigentijdse etiquetteregels op velerlei gebieden aan bod komen. Het slothoofdstuk staat uitgebreid stil bij het intercultureel en internationaal zaken doen.

Diversiquette

Met de cursus Diversiquette wordt u zich bewust van culturele verschillen en leert u omgaan met mensen met een andere achtergrond, in het dagelijks leven maar bijvoorbeeld ook bij internationaal solliciteren en zakendoen.

Zakelijke etiquette

Zakelijke etiquette speelt een essentiële rol in het bedrijfsleven. Het is niet alleen belangrijk om een opdrachtgever “binnen te halen” maar ook om hem of haar te behouden.

Internationaal zakendoen

We reizen steeds vaker en verder naar andere landen en continenten. We verleggen onze grenzen en gaan op zoek naar nieuwe internationale (zakelijke) contacten. Dat betekent dat mensen van verschillende nationaliteiten met elkaar samen moeten werken. Dan heb je niet alleen te maken met verschillen tussen personen en culturen.

Etiquette, heden en verleden van tafelmanieren

Geen tv, geen computer en geen telefoon in huis. Wat moet je dan? Juist, regelmatig een feestje geven en uitgebreid tafelen! Aan het eind van de 16e eeuw was er al sprake van tafelmanieren, al waren deze in onze ogen nog vrij primitief.

Solliciteren (internationaal)

Om een goede indruk te maken tijdens een sollicitatie, moet u meer meebrengen dan diploma’s en werkervaring. De eerste indruk die u maakt is belangrijk, en uw tijd is beperkt. Ook internationaal solliciteren komt in deze cursus aan bod.

Communicatie

Waar mensen zijn is communicatie. Wat ze ook doen, met wie, hoe en waarom: ze communiceren. Door goed te communiceren kun je er voor zorgen dat het werk soepel verloopt.