etiquette0532

De juiste zakelijke omgangsvormen

Zakelijke etiquette speelt een essentiële rol in het bedrijfsleven. Het is niet alleen belangrijk om een opdrachtgever “binnen te halen” maar ook om hem of haar te behouden. In de zakenwereld moeten goede manieren, correct gedrag, respect en aandacht voor uw opdrachtgever vanzelfsprekend zijn. Tevens geeft dat een ondersteuning voor uw eigen zelfvertrouwen.

Als u weet hoe het hoort, kunt u zich helemaal concentreren op een zakelijk gesprek. U wordt niet afgeleid door de gedachten hoe u een goede indruk moet maken en hoe u zich dient te gedragen zodat de klant of opdrachtgever voor u kiest en de volgende keer ook weer bij u terug komt.

‘Zakelijke etiquette’ is een allesomvattende training die altijd op maat en dus naar uw wens wordt samengesteld. Onderwerpen waar u eventueel uit kunt kiezen zijn:

  • Zakelijke etiquette en sociale omgangsvormen
  • Cultureel en internationaal bewustzijn
  • Etiquette in de zorg
  • Protocol
  • Waarom zijn etiquette en goede omgangsvormen belangrijk?
  • Diversiteit, Inclusiviteit en Etiquette
  • Beursetiquette
  • Gastvrijheid
  • Zakelijke kledingetiquette
  • De eerste indruk en uw performance
  • Presenteren
  • Communicatie
  • Telefoon etiquette
  • Netwerken
  • Tafelmanieren
  • Sociale media en netiquette

Stijlvol op de werkvloer: Etiquette@Work NL/ENG

Auteurs: Yvonne van der Kroft en Ria Doolaard

Algemeen Dagblad: Een uitgebreid naslagwerk voor de deelnemers aan de trainingen van Etiquette à la carte.

Duidelijke richtlijnen en regels!
In negen hoofdstukken komen de eigentijdse etiquetteregels op velerlei gebieden aan bod: algemene etiquette, diversiteit en inclusiviteit, omgangsvormen op zakelijk gebied, gastvrijheid, tafelmanieren, dresscodes, presenteren, vergaderen, netwerken en klantvriendelijkheid. Het slothoofdstuk staat uitgebreid stil bij het intercultureel en internationaal zaken doen.

Bijzondere vormgeving maakt het boek af
Ria en Yvonne hebben de bekende Haagse kunstenaar Marcello (Marcello’s Art Factory and Rock Gallery) bereid gevonden om het boek vorm te geven. Het resultaat mag er dan ook zijn; een bijzonder boek in spetterende kleuren, vol verrassingen, gekke wendingen en illustraties. Deze speciale vormgeving maakt het boekt goed leesbaar en zorgt er meteen voor dat je de inhoud niet snel zal vergeten.

ISBN nummer: 978-90-826616-0-6

Kennismakingsgesprek

Natuurlijk kunt u eerst een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek. waarin u uw wensen kenbaar kunt maken. Daarna wordt de training op maat voor u samengesteld. Ter ondersteuning wordt gebruik gemaakt van een moderne presentatie. Na afloop van de training ontvangt iedere deelnemer een certificaat en optioneel het boek Etiquette@Work.

  • Interesse in deze training?

    Indien u aangeeft in welke onderwerpen u geïnteresseerd bent, nemen wij op korte termijn contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook per telefoon en per mail bereiken.

    Telefoon Yvonne: +31 620 732 031
    Telefoon Ria: +31 653 388 926
    E-mail: info@etiquettealacarte.nl





  • Zakelijke trainingen